14
Feb
09

mission.002

missionbanner-valentine

LIEFDE IS…SAMEN BEELDJES SCHIETEN VOOR DEZELFDE MISSIE

BULLET.001 (Arturian)


©BULLET.001 (Arturian)

BULLET.002 (Simoens)

dsc_87291

dsc_87351

dsc_87101

©BULLET.002 (Titus Simoens)

BULLET.003 (Vermeersch)

211

Begin

91

Midden

17

Slot

©BULLET.003 (Vermeersch)

BULLET.004 (Kets)

valentine14

©BULLET.004 (Kets)

BULLET.005 (De Lathauwer)

72-dpi-valentine-011

“Ik kom naar hier met degene waar ik zoveel van hou. De club wordt omgetoverd in een romantisch en sexy paradijs. Een plek voor de ideale valentijn.”

72-dpivalentine-02

”Valentine’s weekend. Special dj: patje. Voor de dames ligt er zaterdag een leuke verrassing klaar.”

72dpi-valentine-03

”Speciaal voor valentijn koppels. Ontdek alle donkere hoeken van de club.”

©BULLET.005 (Dieter De Lathauwer)

BULLET.006 (NyklyN)

DIEN TIJD SPEELT NOG DIKWIJLS IN MIJN KOP!

Irène is geboren in WOI en getrouwd in WOII, maar viert al bijna 30 jaar geen Valentijn meer. Haar lieve man is gestorven het eerste jaar van zijn pensioen op 67 jarige leeftijd. Kanker. Hun 5 kinderen en meer dan een dozijn kleinkinderen wonen allen in het buitenland. Xavier, een achterkleinkind, wil Zidane worden.

“Ik wilde zoveel worden”, zegt ze veelbetekenend met de nodige melancholie.

De komst van de euro heeft haar spaargeld genekt. En de stem in de telefoon zegt altijd hetzelfde. Gelukkig is er nog ‘haar moedertje’ met wie ze vaak een klapke doet. Irène slaat haar ogen ten hemel en zucht.

“Ooit kom ik ook terug… In een ander lichaam!

Vastberaden vloeien de woorden uit haar mond. Terwijl haar ‘damn fine’ koffie tegen de stroom ingaat. Ze heeft harde tijden gekend en historische verhalen meegemaakt. Verhalen die nu niet eens meer verteld, laat staan beleefd worden.

“De mensen leven niet meer,… maar de moeilijke tijden komen terug hé!”

Haar handen bevestigen haar woorden en wrijven door haar grijze haren.

“Ja,… dien tijd speelt nog dikwijls in mijn kop.”

img_9960

img_0019

img_0037

©BULLET.006 (NyklyN)

14 Responses to “mission.002”


  1. februari 14, 2009 om 1:41 pm

    Superknap werk jongens!

  2. februari 14, 2009 om 2:47 pm

    Ik sta versteld over het idee en de aanpak van bullet, de kwaliteit van de beelden, de eenheid in verscheidenheid. Gefeliciteerd!

  3. februari 14, 2009 om 3:23 pm

    leuk weer een missie te zien.
    jammer dat de identiteit van de bullets nu bekend is.
    ik vond dat onderdeel uitmaken van de charme… herken ik de stijl.
    maar nu ik het weet kijk ik wel even terug op de kerstserie met andere ogen.

  4. februari 14, 2009 om 6:38 pm

    Aha. Nu wordt veel duidelijk. Want bij het bekijken van de kerstserie dacht ik 1) Sommigen van die gasten zijn echt niet gewoon, en 2) Die 004 laat zich wel erg door Jimmy Kets inspireren (alhoewel een beeld met een hoog JK-gehalte van Artur blijkt te zijn). Achteraf gezien had ik de onaardse wereld van Dieter ook moeten herkennen. Wel ’n beetje flauw dat het alweer een mannenclubje is 😉

  5. februari 14, 2009 om 9:47 pm

    Echt een origineel idee! En leuk om met die verse identiteitswetenschap even terug te blikken op voorgaande reeksen.

  6. februari 14, 2009 om 11:57 pm

    toch weer een leuke reeks! maar van mij had de identiteit ook verborgen mogen blijven hoor! Ik genoot erg van de foto’s. Hopelijk blijven jullie verderdoen!

  7. 7 MJ
    februari 15, 2009 om 8:20 am

    Missie goed volbracht! Nog even wachten op bullet 3, doch nu reeds 5 verschillende en orginele beelden!

  8. februari 15, 2009 om 1:19 pm

    Jimmy, hoe autobiografisch is jouw foto?
    Er zijn ongetwijfeld plaatsen waar je in volstrekte anonimiteit zoiets kan laten behandelen.
    😉

  9. 9 Lieneuh
    februari 16, 2009 om 10:43 am

    Mag ik jullie nog een aantal fotografen aanraden?

    http://www.flickr.com/photos/frzw (Gent)
    http://gekiekt.wordpress.com/ ook wel gekend als Steven hierboven.
    http://www.flickr.com/photos/stevenmeert/

  10. maart 29, 2009 om 7:00 pm

    wat zal de volgende missie zijn ?
    moet de paashaas er aan geloven of vlaanders mooiste ?

  11. 11 MJ
    april 27, 2009 om 7:34 am

    Ligt dat hier stil?

  12. mei 10, 2009 om 8:33 pm

    ik wil nog 🙂

  13. 13 MJ
    juni 17, 2009 om 6:50 am

    ‘k mis hier wel wat actie!

  14. november 9, 2010 om 3:07 pm

    De eerste twee zijn echt magnifieke foto’s. Wat een sfeer. De setting, de kleuren,… alles werkt naar een geheel toe!


Geef een reactie

